Friday, October 24, 2008

Majlis Jamuan Raya Universiti Apex Dicemari?

Sumber : http://healthcampus.blogspot.com/

Kubang kerian, 12 Oktober 2008- Majlis Jamuan Raya anjuran bersama semua persatuan USM kampus Kesihatan dan kerjasama bersama BHEP berlansung dengan membawa pelbagai komentar daripada hadirin. Program dilansungkan di Dewan Utama bermula pada pukul 8.30 malam dihadiri tetamu jemputan antaranya wakil dari HEP En. Hafiz Assad, Dr. Wan Nudri selaku wakil dari Pusat Islam USMKK, dan Tuan Haji Yusof selaku Penggawa baru desasiswa nurani.

Program dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada YDP MPDMN juga merangkap pengarah program diikuti persembahan tarian oleh pelajar-pelajar USM. Program dihangatkan lagi dengan kehadiran persembahan teater yang sekaligus membawa pelbagai polemik dan cetusan rasa dikalangan hadirin. Seterusnya, program diakhiri dengan persembahan band juga daripada kalangan pelajar USM.

Sehubungan dengan persembahan teater yang sedikit sebanyak menampakkan unsur kurang sihat dengan aksi porno yang dilakonkan, memudarkan kemeriahan majlis. Ramai dikalangan hadirin wanita tidak mengendahkan atucara majlis dengan beramai-ramai mengerumuni tempat makanan disediakan sebelum tamatnya persembahan teater.

Majlis dilihat sebagai satu landskap penilaian masyarakat kampus terhadap trend baru yang dibawa Persatuan-Persatuan dengan mengenengahkan unsur keterlaluan yang tidak sepatutnya ditayangkan dihadapan umum. Program sedikit sebanyak mencemarkan nama Pusat Islam USMKK dengan kehadiran Timbalan Pengarahnya yang seharusnya membendung gejala sebegini menular di dalam kampus.

Melihat kepada reaksi dan pandangan hadirin yang hadir, memberikan gambaran negatif terhadap penganjur program. Namun, majlis masih dilihat sebagai mampu mengeratkan hubungan dikalangan warga kampus. Diharap kekurangan yang terdapat pada malis tidak diulangi terutamanya dalam penganjuran Program ’Batle Of D Band’ akan datang..

No comments: