Thursday, June 30, 2011

"Allah" Perkataan Pertama Yang Pandai Disebut Al-Haafiz Anakku


video


Ya Allah, Engkau peliharakanlah anakku Muhammad Al-Haafiz.
Jadikanlah dia diantara insan yang vsentiasa mendapat petunjuk dari Mu.
Jadikanlah dia seorang pewaris dari pewaris
para Rasul yang sentiasa berjuang menegakkan agamaMu


Amin ya Rabbal 'Alamiin..

Friday, June 24, 2011

HT- Strength, Weakness, Opportunity or Threaten?

Risalah dua muka surat di bawah adalah risalah terbaru yang dikeluarkan oleh HT (Hizbut Tahrir). Risalah ini setiap minggu ketika solat Jumaat diedarkan di Masjid Kubang Kerian. Al membacanya hampir setiap edisi kalau Al solat di Masjid Kubang Kerian. Apa yang Al perasan, semakin hari semakin menyerlah apa yang mereka perjuangkan & semakin nampak ketidaksehaluan mereka dengan gerakan Islam yang menggunakan demokrasi sebagai kaedah untuk menegakkan Islam.

Apakah mereka suatu KEKUATAN yang boleh membantu gerakan Islam yang lain dalam perjuangan, atau ia suatu KELEMAHAN yang akan menyusahkan, atau ia satu PELUANG yang boleh digunakan, atau apakah mereka suatu ANCAMAN yang boleh menghancurkan?

Firman Allah : ( Al-Isra’ : 36)



وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا
ً


Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya.






P/s: Jangan membuat spekulasi sebelum meneliti..

Sunday, June 5, 2011

Ada apa dengan X-Ray...

Suatu masa, pernah Al merawati seorang wanita dalam lingkungan 40-an. Katanya, dia kemalangan akibat brek keretanya yang tiba-tiba tak berfungsi dengan baik. Datang dengan keadaan kepalanya berdarah. Ketika merawatinya, Al buat x-ray kepalanya, nak lihat kalau-kalau ada tulang kepala yang patah atau ada bendasing dalam kepalanya.

Di bawah ni adalah gambar x-ray AP & lateral kepalanya. Cuba teka apakah dia objek putih kecil & nipis yang banyak terdapat dalam gambar x-ray ini. Tentunya anda boleh mnekanya bukan? Kalau anda berada di tempat Al pada waktu itu, agak-agaknya apa tindakan anda?





P/s: Dalam gambar x-ray diatas Al dah buang maklumat tentang pesakit seperti nama, no pendaftaran dll bagi menjaga confidentiality pesakit berkenaan.