Saturday, April 19, 2008

Ukhuwwah Fillah

Rasa sayu sangat bila berada dalam majlis perpisahan dengan abang-abang final year. Empat tahun kita bersama, kenangan suka-duka,pahit manis dilalui bersama. Terlalu banyak ingatan masih segar dalam fikiran. Sedih sangat bila mengenangkan yang semua akanmeninggalkanku. Walaupun majlis tu di hiasi dengan gelak-tawa sertagurauan, namun tak siapa tahu isi hati ini yang kesedihan.

Abang-abangku, ketahuilah diri ini menyayangimu. Andai kata disanaada pilihan, akanku pinta untuk aku lalui kembali kenangan yangpernah kita lalui bersama. Tapi apakan daya, hidup mesti diteruskankarana ia suatu ketetapan. Ketahuilah yang diri ini akan sentiasa merindui kalian. Walau di timur, barat, utara atau selatan, dimana sahaja dirimu ditempatkan, akanku sentiasa merindui kalian.

Dalam ruang yang terbatas ini, izinkan daku memohon seribu kemaafan andai ada sebarang kesilapan yang pernah aku lakukan sepanjang kitaberkenalan. Juga inginku berpesan, pastikan istiqamah dalamperjuangan. Ingatlah lima tahun kita bertahan dalam suasana tarbiahIslam, pastikan ia tak hilang bila berhadapan dengan cabaran. Akudoakan kejayaan kalian, dunia dan akhirat sentiasa dalam kebahagian.

Al sayangkan antum semua!

p/s: al minta maaf sebab tak dapat masukkan gambar kita malam tu atas sebab2 yang ana yakin semua sedia maklum. Kerana S&H!

"4JJl ghoyatuna"


-al-

No comments: