Friday, March 21, 2008

Mari berkenalan dengan kawan-kawan Al


Gambar ni di ambil masa kami hadir ke satu program bebeapa tahun lepas. Gambar ni cukup special bagi Al. Kenapa? itu tak boleh bagitahu, biarlah ia menjadi rahsia diri ini selama-lamanya.

Mereka semua orang-orang yang hebat di kampus.

Yang paling kiri tu namanya Azzudin, satu posting dengan Al. Azzudin ni orang tarbiah. tapi keistimewaannya, bidang siasahpun dia mahir. Tanya je apa-apa soalan berkaitan dengan siasah negara insyaAllah dia boleh jawab. Apa taknya, boleh dikatakan hari-hari baca harakah online samapai Al yang specialize dalam bidang siasahpun kalah. Selain daripada tu, Azzudin ni minat sangat bola, buktinya? tengok dalam gambar tu baju apa yang dia pakai?, jesi bola kan?. Din penyokong kuat Mancester United. Kalau minggu ni musim exam, malam ni ada perlawanan bola, sanggup dia datang daripada Desa Murni ke Nurani berjaga malam semata-mata nak tengok pasukan dia beraksi. Apa-apapun selamat maju jaya Al ucapkan kepada Azzudin.

Yang berbaju hijau muda tu namanya Sobri. Ops silap, sekarang ni kita kena panggil dia Yb Sobri sebab dia adalah wakil Rakyat kami di sini. Dia menang kerusi umum, tapi tak boleh jadi YDP kat kampus ni sebab bertanding atas tiket "pembangkang". Takpe la Yb, itulah lumrah sebagai seorang pejuang. Yang specialnya tentang Yb kita ni, dia tak pernah fail walaupun sekali. Hebat bukan? itu sebabnya dia boleh jadi Yb, sebabnya antara syarat boleh masuk bertanding PRK, seseorang tu tak boleh fail exam walaupun sekali. Yb Sobri selalu bagi semangat kepada Al berkenaan dengan akademik. Waktu Al putus asa, dia yang banyak bagi sokongan. Terima Kasih Yb.

Ha, yang berbaju hitam tu namanya Muhaimin nama panggilan "Muha". Kecil-kecil cili api. NYDP I Persatuan Sains Perubatan. Seorang yang terkenal dengan "designer" dan pakai IT di kampus. Kalau ada sebarang urusan berkataitan design @ IT, kita kena jumpa dia, minta pandangan. Kerja-kerja akhi Muha ni dah sampai ke peringkat internasional. Itu yang Al bangga dengan dia ni. Selamat maju jaya akhi.

Las but not lis, Ketua year kami namanya Tg Azimin (Kerabat di raja ni) orang panggil dia jimmy. Dia tinggal kat Lundang, seorang yang paling hebat dikalangan kami dari sudut akademik. Cukup komited dengan study. memang layak dia jadi ketua year kami. Al doakan supaya Jimmy terus sukses dalam bidangnya. Bila dah jadi profesor nanti, jangan lupa kami semua ye akhi.

Itulah sedikit sebanyak cerita tentang sahabat-sahabat Al. Al sayangkan mereka semua.

-al-
22 Mac 2008
08.20 am
Nurani Putera, R308

1 comment:

nur hidayah said...

salam..dr Al.sy dari nasyidfm..ada hari tu brcakap psl tips kesihatan sbb bos suruh berkongsi dgn pendengar..dan ada drAl ckp berhati2 dgn petua kesihatan..kenapa ye? mungkin sy ada slh ckp ke? blh diperbaiki..insyaAllah

saya (nurhidayah) HO - graduated dari IMU international medical university, bukit jalil, kuala lumpur
email: nurhidayahmy@gmail.com