Wednesday, October 15, 2008

Men Are From Mars, Women are From Venus - John Gray

Terima kasih kepada sahabat Al, akhi Ridhuan (PTPL) yang telah menghadiahkan Al buku Men Are From Mars, Women are From Venus. Buku yang Al memang tercari-cari selama ni. Dah lama sebenarnya Al nak beli buku ni, hari tu Al round satu Kota Bharu, tapi tak jumpa.


Buku yang sangat bagus.

Untuk pengetahuan sahabat-sahabat semua, buku ni sangat bagus untuk di baca oleh mereka yang sudah berkeluarga mahupun yang sedang merancang untuk berkeluarga (macam Al, hehe). Pengarangnya -Jonh Gray- merupakan seorang pakai motivasi terkenal membawa pembaca mengenali bagaimana berbezanya kedua-dua gender lelaki & wanita. Dan perbezanaan itu sanbat penting untuk difahami untuk memastikan tidak berlakunya salah faham dalam rumah tangga.

Firman Allah Ta'ala
"Maka bertanyalah kepada ahli zikr (orang yang mahir dalam sesuatu bidang) jika kamu tidak mengetahui"

John Gray adalah seorang yang mahir dalam bidang psikologi terutamanya psikologi kekeluargaan, jadi dia adalah antara orang yang perlu kita belajar ilmu psikologi ini.

Untuk pengetahuan sahabat-sahabat, buku ni sangat penting untuk dibaca oleh semua sebelum kita berumah tangga, untuk memastikan kita saling faham-memahami perbezaan antara kita orang muslimin dengan si "dia" yang seorang muslimat. Bagusnya buku ni sehinggakan Ust Hasrizal (saifulislam.com) sendiri mengesyorkan kita semua untuk membacanya.

Kepada sesiapa yang nak pinjam, bagitahu Al. Tapi selepas Al habis baca la ye.

p/s- Terima kasih wan, ana suka sangat kalau orang hadiahkan Al buku...erm, bila agak-agaknya wan nak kawin?...nanti Al hadiahkan buku kat Wan.

Jumaat / 18 Okt 2008 / 8.00pagi / R308, DN Putera

2 comments:

Abe Chik said...

wa.. bestnyer buku tu! Al, nk pinjaam bleh?
(selepas beberapa saat...)
tak per la Al, tak jadi pinjam.. lambat lagi kot...

nizahizbullah said...

Assalamu'alaikum

Tahniah kerana dh berjaya memiliki buku yg dicari. Nice cover and hope isi yg baik juga. Niza juga tak harus lepaskan peluang untuk memilikinya. Tak kira lambat atau cepat, lama atau dalam masa terdekat..jika ada rezeki, insyaAllah akan berlaku juga! Just a preparation..hehe