Saturday, December 27, 2008

Siapa Abu Bakar & Umar r.a pada pandangan Syiah?

Bagi kita Saidina Abu Bakar & Saidina Abu Bakar r.a adalah antara sahabat baginda Rasulullah yang terulung. Apa pula pendapat Syiah berkenaan dengan mereka?



Ya Allah selamatkanlah kami, kaum kerabatb kami, sahabat-sahabat kami, jiran tetangga kami dan ummat Islam keseluruhannya dari fitnah kesesatan Syiah ini....

4 comments:

hafizah said...

assalamualaikum para doktor sekalian.....saya ni nak promote pun ye jugak...tp yg paling penting nak mewar-warkan bahawa dr2 bleh menggunakan khidmat gribbles pathology untuk ujian2 darah bg patient dr...bleh dapatkan maklumat lanjut atau pertanyaan di talian 09-6311084..fax 09-6265203....(hafizah)

ismad said...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarkatuh,

Puak pelampau Syiah.

Dalam pengalaman saya, saya pernah melihat suatu gambar yang "double image", kalau dilihat dari satu sudut kelihatan seorang yang membawa kitab. Kalau dilihat dari sudut lain, gambar itu menjadi seorang yang lain. Bila saya tanya, orang yang empunya gambar itu memberitahu yang Jibril alai-his-salam tersalah berikan al-Quran. Sepatutnya diberikan pada Ali radiallahu-anhu.

Mereka mengatakan sesuatu terhadap Allah yang mereka tidak mengetahui. Subhana Allah, Maha Suci Allah dari apa yang mereka katakan.

Bukanlah semua Syiah macam ini, tetapi ada. Harus berwaspada.

Hanya Allah yang mengetahui.

Anonymous said...

assalamualaikum, syiah tu cuma salah tentang saidina Ali je, yang lain2 macam maner?soal penghayata Islam dan lain2? Tak silap saya, yang lain2 tak lari.Cuma yang itu ja. Wallahu alam.

Al said...

Itu masalahnya dengan masyarakat kita...kita tak tahu apa sebenarnya syiah..ramai yang beranggapan syiah adalah seperti mazhab2 dalam agama Islam..tapi hakikatnya syiah ada;lah satu agama yang lain daripada Islam..kalau tidak, kenapa mereka sanggup mengatakan yang al-Qur'an itu telah di ubah, kenapa mereka sanggup kata sahabat2 Rasulullah itu kebanayaknnya telah murtad dan banyak lagi penyelewengan agama syiah daripada Islam..mungkin saudara/i boleh terus mengkaji hakikat syiah & jangan sesekali terpedaya dengan taqiyyah (tipu daya) mereka..kalau saudara/i nak bncang dgn berkenaan dgn syiah dgn saya..insyaAllah saya boleh luangkan msa..mungkin saya blh bgtahu apa yg saya tahu...wallahu'alam.