Wednesday, November 5, 2008

Antara Cinta dan Cita-cita

Benar kata Tok Guru Nik Aziz, ummat Islam kena sedar yang kita semua sentiasa menghadapi "pilihanraya". Daripada mula kita buka mata diwaktu pagi, sampailah kita pejamkannya di waktu malam, sepanjang masa setiap ketika kita sentiasa berdepan dengan situasi yang memerlukan kita membuat pilihan. Kadang-kadang membuat pilihan tidak semudah yang disangkakan. Pro & Cons perlu difikirkan menurut neraca dipertimbangkan.

Bila dah final year ni, ramai yang tanya. "Nanti nak buat HO kat mana?".

Persoalan yang dilontarkan itu bukan senang untuk diberi jawapan. Kalau dulu dengan yakin bolehku katakan yang Sabah atau Serawak jadi pilihan. Tapi sekarang bukan sesenang itu untukku membuat keputusan, perlu fikirkan juga tentang insan yang tersayang.

Khamis / 6 Nov 2008 / 10.00pg / R308, Nurani Putera, USM The Apex University

6 comments:

Kak Han said...

Jangan lupa istikharah dik. Mudah-mudahan Allah tunjukkan jalan yang terbaik untuk kita. Hidup memang tidak dapat lari dari 'pilihan', sebagaimana penetapan Allah kepada kita, manusia..'nak syurga atau neraka'?

Kejar Cita-Cita Jangan Sampai Cinta Terabai,
Semarakkan Cinta Jangan Sampai Cita-Cita Ketinggalan,
Cinta Dan Cita-Cita Jangan Biarkan Ia Terungkai,
Padukan Bersama Moga Hidupmu Bahagia Berkekalan.

Allahua'lam...

saffmukmin said...

panduan yg bagus..buat pilihan yang betul sahabatku..cinta dan cita-cita yang nilainya kadang-kadang sama penting..

fatihah said...

slrg sy pun ad cita2 mcm dr al nk brkhdmat d sbh n srwk..
niat 2 msh tguh lg koz msh blm ad ap2 komitmen.
tp pd pndpt sy klu insn trsyg 2 ibu bapa mrk psti mrstui krn kt nk prg buat bnd baik n cri rzki yg hll
n klu si dia yg d mksudkn, jgn rsau koz klu dh jdh x ke mn ..hrp2 die fhm cita2 kita or doakn die pn brcita2 mcm dr al..
plg mudh xyah pk sgt juz let Allah choose 2 us.. bl smp msnye nnt kt akn dpt jwpn yg trbaik utk hdp kt..

pendengar jauh said...

xsusah AL,
aku nasihat sebagai seorang kwn je ni,
sebenarnya cara paling mudah hg nk dpt cita2 dan cinta tu...
hg keja kt sabah,lps tu hg bercinta dgn org sabah.hehe..
dua-dua hg dpt.
klu nk lebih lg,hg bercinta satu org sabah, satu org kelantan.haha..

solehah NTV9 pkul 530-630 said...

keasyikan cinta itu bisa 'merasionalkan' tindakan yg sebenarnya tidak berapa manis buat seorang pejuang.

Miss jane said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,正妹牆,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站