Tuesday, April 15, 2008

Ada apa dengan meeting?...

Kalau nak di kira dari segi jumlah, rasanyanya dah beratus kali al terlibat dengan meeting. Samaada sebagai ahli kepada meeting mahupun pengerusi kepada meeting itu sendiri. Banyak sangat yang al belajar sewaktu meeting. Belajar bagaimana berfikiran terbuka, berlapang dada dalam menerima pandangan atau kritikan dan banyak lagi.

Mungkin nak kongsi pendapat dengan semua sahabat, secara peribadi al lebih prefer kalau meeting itu dihadiri oleh orang yang tak sependapat dengan al. Kalau dulu al selalu bercanggah pendapat dengan abg solah (bekas NYDP PSP). Takkan ada suatu meetingpun yang kedua-dua dikalangan kami ada dalamnya melainkan kami akan bertikam lidah mempertahankan pandangan masing-masing. Seronok sangat, meeting begitulah meeting yang efektif. Keputusannya akan bersifat kongkrit.

Sebaliknya, al cukup tak suka untuk hadir ke suatu meeting yang tiada unsur-unsur "kritikal thinking". Bila pengerusi bangkitkan sesuatu cadangan atau pandangan, semua ahli meeting bersetuju. dengan kata lain, semua ahli meeting itu bersifat "yes man".

Biasanya meeting tersebut akan membuahkan hasil yang kurang memuaskan. Keputusannya tidak persis.

Wallauhau'alm

"4JJl ghoyatuna"


-al-
15 April 2008
1.28 bilik R308
Nurani Putera
USMkk

2 comments:

pendengar jauh said...

salam 'AL'..meeting klu berbincang2 dan akhirnya dapat keputusan yg dijangkakn hebat pn xguna klu hasil xelok.

pendengar jauh said...

salam 'AL'..meeting klu berbincang2 dan akhirnya dapat keputusan yg dijangkakn hebat pn xguna klu hasil xelok.