Tuesday, April 8, 2008

TUNTUTAN GANTI RUGI TERHADAP KEHILANGAN USB WIRELESS INTERNET

Berikut adalah surat yang saya hantar kepada pihak desasiswa. Saya herap pihak desa mempertimbangkan permohonan tersebut.



ﺒﺴﻢ ﺍﻠﻠﻪ ﺍﻠﺮﺤﻤﻦ ﺍﻠﺮﺤﻴﻢ

ﺍﻠﺴﻼﻢﻋﻟﻴﻜﻢ ﻭﺮﺤﻤﺔ ﺍﻠﻠﻪ ﻭﺒﺮﻜﺎﺘﻪ

Tarikh : 1 Rabi’ul Akhir 1429 (8 April 2008)

Muhd Al-Aarifin bin Ismail
Pelajar tahun 4,
Pusat Pengajian Sains Perubatan,
Universiti Sains Malaysia.


Dr. Rushdan Hj. Ismail
Pengawa
Desasiswa Murni Nurani,
Universiti Sains Malaysia
16150, Kubang kerian,
Kelantan.

Tuan,

TUNTUTAN GANTI RUGI TERHADAP KEHILANGAN USB INTERNET

Berhubung dengan perkara diatas saya Muhd Al-Aarifin Ismail, penghuni desasiswa Nurani Putera ingin membuat permohonan tuntutan ganti rugi terhadap kehilangan USB wireless internet kepunyaan saya.

2. Pada 7 April 2008 (Isnin) pihak desa telah melakukan operasi pemotongan wayar internet (yang dibuat tampa kebenaran pihak desa). Walaupun operasi pemotongan wayar tersebut tidak dimaklumkan terlebih dahulu kepada semua penghuni desa Nurani Putera, namun secara peribadi saya setuju dengan tindakan pihak desasiswa tersebut memandangkan ramai yang telah membuat sambungan wayar tampa kebenaran yang sedikit sebanyak mengganggu kelancaran sistem wireless PPKT. Walaubagaimanapun saya sangat dukacita apabila wayar USB (termasuk USB) kepunyaan saya turut dipotong & dibuang.

3. Saya kurang pasti kenapa perkara ini boleh berlaku. Apakah menjadi suatu kesalahan apabila saya meletakkan USB tersebut diluar bilik saya walaupun ianya bertujuan untuk mempertingkatkan penerimaan signal wireless yang tidak dapat diterima dalam bilik saya. Untuk pengetahuan pihak tuan, ini adalah kali kedua kejadian USB saya hilang. Kali pertama saya kurang pasti siapa yang bertanggungjawab. Kehilangan USB kali ini sangat member tekanan kepada saya. Mungkin pada pandangan pihak tuan, nilai USB itu tidaklah mahal, namun sebagai seorang siswa yang hanya bergantung kepada biasiswa kerajaan, tentunya perkara ini sangat memberikan tekanan kepada saya untuk mendapatkan USB wireless yang baru. Kehilangan USB wireless ini juga sedikit sebanyak mengganggu proses pembelajaran saya apabila saya tidak dapat lagi melayari internet untuk tujuan tersebut.

4. Oleh yang demikian, saya meminta jasa tuan untuk membayar ganti rugi akibat kecuaian yang mungkin tidak disengajakan oleh pihak tuan. Anggaran kerugian adalah bernilai RM 120.00.

5. Sekali lagi saya ingin memohon kerjasama pihak tuan untuk mempertimbangkan permohonan saya ini. Segala kerjasama yang diberikan, saya dahului dengan ucapan jazakallaahukhairal jaza’.

“4JJl ghoyatuna”



Yang benar



_______________________

Muhd Al-Aarifin bin Ismail
Pelajar tahun 4 (79798)
Pusat Pengajian Sains Perubatan
UniversitI Sains Malaysia
017-9743297
al_aarifin@yahoo.com
www.al-aarifin.blogspot.com

4 comments:

Anonymous said...

Untuk makluman semua...surat yang al tulis ni al tak hantar kepada pihak desa, disebabkan USB al yang hilang tu dah di jumpai oleh seorang sahabat...tak tahu dia jumpa dimana, katanya dia terjumpa atas beranda...alhamdulillah..terima kasih kepada sahabat yang jumpa dan pulangkan kepada Al tu...


-al-

Anonymous said...

masyaallah masyaallah masyaallah

benda salah mana buleh claim

Anonymous said...

peace

ismadi 0179505297

Anonymous said...

buleh buat contoh surat tuntutan ganti rugi..buat panduan..:)