Monday, July 14, 2008

Pemilihan MPDMN - Apa Komen Pihak MPP?

Keputusan survey sehingga jam 2.30 petang, 15 Julai 2008 yang dibuat dalam blog Al berkenaan dengan tuntutan MPP supaya pemilihan Hicom MPDMN dibuat secara demokrasi menunjukkan sebanyak 91 % siswa/i USM bersetuju, hanya 2 % tidak bersetuju manakala 6 % berkecuali.

Umum mengetahui yang beberapa hari sahaja lagi pemilihan Hicom tersebut akan dilakukan. Namun ramai yang tertanya-tanya kenapa cadangan daripada pihak MPP tidak direalisasikan?. Mungkin ramai dikalanagan siswa/i beranggapan yang sistem temuduga akan terdedah kepada unsur-unsur kronisma, ketidakadilan dan sebagainya. Keputusan survey menunjukkan yang ramai siswa/i menyokong pihak MPP dalam isu ini. Pelunag harus dibuka seluas-luasnya untuk siswa/i menilai siapa yang layak untuk menduduki kerusi tersebut kerana ia melibatkan kebajikan merka.

Apa komen Yb-Yb kita agaknya?. Apakah mereka akan berdiam diri sedangkan ramai yang menyokong cadangan mereka itu?...Sama-sama kita tunggu dan lihat.

al- Al tak menyebelahi mana-mana pihak!

Selasa I 15 Julai 2008 I R308

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum ...

saya berpendapat bahawa pemilihan MPDMN perlu ditukar kepada AGM iaitu pengundian secara majoriti...

namun seandainya bukan pada sesi ini perlaksanaannya, saya amat berharap usaha ini akan terlaksana jua

USMKK perlukan anjakan paradigma
dan saya sudah merasakan sedikit anjakan...

semoga lebih ramai lagi mahasiswa/i yg berfikir secara analitikal bukan menjadi pak turut

percayalah, bila kita punya prinsip kita mampu survive dimana2 jua

saya mengakui kelemahan saya sbg MPP, masih byk lg tuntutan pelajar yg x terlaksana

namun inilah diri saya
menutup kelemahan dengan kekuatan
Hanya Allah yg tahu
bibir mengukir senyum menutup keresahan hati...

Anonymous said...

Comment allez-vous commencer votre propre site pour promouvoir votre nouvelle entreprise?