Thursday, September 4, 2008

Tahniah kepada semua warga USM

Alhamdulillah, bila dengar berita yang USM telah berjaya dipilih sebagai universiti apex, semua warga USM melahirkan rasa syukur. Tahniah keada semua pihak yang berusaha kepada kejayaan itu.

Al tertarik dengan kenyataan Menteri Pengajian Tinggi, Dato' Khalid Ibrahim berkenaan dengan USM sebagai universiti apex. katanya:

"dalam tempoh itu, USM mesti berada di antara 100 universiti terbaik dunia dan berada di dalam senarai 50 universiti terbaik dunia pada 2020."

Begitu besar harapan yang diberikan kepada USM, universiti yang kita semua cintai ini. Harap-harapnya segala yang di impikan akan menjadi kenyataan.

Semalam bila Al posting di HRPZ II, seoarang sahabat Al bergurau, katanya:

"Bila dah jadi universiti apex ni, agaknya lepas ni makin ramai la student medic yang fail. Sebelum jadi univesiti apexpun ramai yang fail, apatah lagi dah jadi universiti apex"

Kami hanya tersenyum mendengar kata-katanya itu.

-al- Sayang sangat pada Universiti ni.

Jumaat / 5 Sept 2008 / R308 Nurani Putera USM

1 comment:

Anonymous said...

USM menjaga kualitinya dengan memfailkan student2nya.. adakah mereka kejam? jawapannya TIDAK!!! kerana mereka bertanggungjawab untuk melepaskan graduasi doctor yg selamat kepada masyarakat.. persoalnnya adakah semua yg dah bergraduasi itu selamat? jawapnnya TIDAK!!!! kerana mereka lepas sebab nasib tak ditanya solalan yg dia tak tahu nak jawab..